18 juni 2016

Informatie-architectuur

 

Informatie-architectuur is het organiseren, structuren en labelen van informatie.

Informatie-architectuur helpt om de vindbaarheid van informatie te verbeteren, om informatie makkelijk te hergebruiken, om informatie aan te bieden op relevantie voor hun doelgroep en om meer grip te krijgen op informatie.

Voor veel organisaties en informatieprofessionals is architectuur lets ingewikkelds en technisch. Zij missen ook vaak de expertise om de architectuur van informatie in te richten en te organiseren. Erik Hartman Communicatie helpt organisaties met het ontwerpen van een optimale informatie-architectuur door middel van advies en training.


ADVIES BIJ INFORMATIE-ARCHITECTUUR

EIM levenscyclusDe adviseurs van Erik Hartman Communicatie helpen een informatie-architectuur te ontwikkelen die informatie beter vindbaar, herbruikbaar, relevant en beter beheerbaar maakt.

Wij begeleiden organisaties in het ontwerpen van de informatie-architectuur, van informatie-analyse tot de uitwerking in informatietypen, metadata, taxonomieën en theseauri.

Erik Hartman Communicatie organiseert, structureert en labelt informatie om het beter in te zetten gedurende de hele levenscyclus: van het plannen van de informatie via het ontwikkelen en beheer tot het distribueren, evalueren en uiteindelijk archiveren en vernietigen van informatie.

Bekijk de poster EIM Levenscyclus (pdf)


informatie-architectuurTRAINING INFORMATIE-ARCHITECTUUR

“Verbeter de relevantie, de vindbaarheid en het hergebruik van informatie!” Deze training laat zien dat informatie-architectuur niet ingewikkeld of technisch is. De cursist krijgt praktische instrumenten en methodieken om informatie te personaliseren en omni-channel in te zetten.

vanaf € 695,- online en vanaf € 1.500,- in-company | meer informatie


AANBEVOLEN LITERATUUR: MANAGING ENTERPRISE CONTENT – ANN ROCKLEY

Managing Enterprise ContentAnn Rockley schreef het boek Managing Enterprise Content.

“Smartphones, eBook readers, and tablet computers like the Apple iPad have forever changed the way people access and interact with content. Your customers expect the content you provide them to be adaptive –responding to the device, their location, their situation, and their personalized needs.

Authors Ann Rockley and Charles Cooper provide insights and guidelines that will help you develop a unified content strategy—a repeatable, systematic plan that can help you reach your customers, anytime, anywhere, on any device.”

vanaf $ 31,74 USD (excl. BTW) | e-book, paperback (excl. verzendkosten) | bestel